Спад при телевизорите за втора поредна година

След „златния период” 2009-2011 г. пазарът на телевизори навлезе в преходен стадий

След „златния период” 2009-2011 г. пазарът на телевизори навлезе в преходен стадий

Световният пазар на телевизори отбеляза спад за втора поредна година. По данни на IHS, продажбите през 2013 г. са намалели с 6%, заради слабото търсене на течнокристални телевизори в развиващите се страни.

Като цяло, през миналата година са продадени 225,1 млн. броя телевизори, спрямо 238,3 милиона през 2012-та, когато пазарът намаля със 7%. За сравнение, през 2011 г. продажбите на телевизори отбелязаха ръст от 1%, а през 2010 – с цели 11%.

След „златния период” 2009-2011 г. пазарът на телевизори навлезе в преходен стадий, който се характеризира с намален обем на продажбите, коментира IHS. Причина за спада са пазарите в Китай, Азиатско–Тихоокеанския регион и Източна Европа, които вече не са в състояние да движат ръста в продажбите.

Така например, продажбите на телевизори в Китай намаляха с 1 милион броя през третото тримесечие на 2013 г. спрямо същия период на предходната година, а четвъртото тримесечие също се оказа отрицателно, макар и в по-малък мащаб. Доставчиците в Азиатско–Тихоокеанския регион пък продадоха с 1,6 милиона броя по-малко телевизори през миналата година, спрямо предходната.

Северноамериканският пазар бележи спад от 9% през 2013 г., пазарът в Западна Европа пада със 4%, а в Източна Европа – с 14%. Според IHS, на продажбите в Европа оказват негативно влияние финансовите проблеми в този регион.

Коментар