ЕК проверява сайтовете за туристически услуги

Една трета от интернет потребителите в Европейския съюз правят резервации за пътувания и настаняване онлайн

Една трета от интернет потребителите в Европейския съюз правят резервации за пътувания и настаняване онлайн

Изненадващ брой уебсайтове – 382 от общо 552 проверени през 2013 г. – не зачитат европейското законодателство за защита на потребителите. Това установи Европейската комисия след съгласувани действия на националните органи за защита на потребителите.

В резултат на предприетите мерки, 62% от проверените уебсайтове вече се отнасят с потребителите по подобаващ начин. Останалите 38% могат да очакват по-нататъшни насрещни мерки, тъй като европейските органи продължават да работят за гарантиране на това, че правата на потребителите се спазват изцяло, съобщи Комисията.

Една трета от интернет потребителите в Европейския съюз правят резервации за пътувания и настаняване онлайн. През лятото на 2013 г. националните органи са извършили проверки на уебсайтове за продажба на самолетни билети и настаняване в хотели, принадлежащи както на търговци, така и на посредници. Общо 552 уебсайта са били проверени.

До момента 173 уебсайта са били коригирани, с което общият брой на съответстващите уебсайтове достига 62% от всички проверени такива. 209 уебсайта са предмет на текущи процедури, като собствениците на 52 от тях са поели ангажимент да ги коригират.

Проверява се дали информацията за основните характеристики на услугите е лесно достъпна на уебсайтовете; дали цената е посочена на достатъчно ранен етап и дали тя включва допълнителни разходи; дали са предоставени електронни адреси, на които могат да се изпращат въпроси и жалби; и дали уебсайтовете предоставят на потребителя реда и условията за ползване, написани на ясен и разбираем език, преди самата покупка.

Установени са три основни проблема: липса на задължителната информация за самоличността на търговците; липса на ясни инструкции как да се подаде жалба; липса на възможност допълнителните разходи, като например такса за багаж, застраховка и такса за качване на борда с приоритет, да бъдат изрично избрани; крайната цена на услугата не се посочва предварително, когато на екрана се афишират основните елементи на резервацията.

Административни и правни процедури на национално равнище продължават за 209?те уебсайта, които все още са нередовни, уточни Комисията.

Коментар