Най-големият играч в интернет рекламата, Google, обяви в края на миналата седмица, че за първи път ще тества линкове към видео реклами в резултатите от търсене. Рекламодателите ще могат да поставят видео линкове в традиционните платени текстови карета, които се появяват на страниците с резултатите от търсене.
Новата функционалност ще се показва като кутия със знака “плюс”, поставен до “виж видео”. Когато потребителят кликне, ще се отваря прозорец с видео клипа.
На този етап Google ще тества видео връзките само в малък процент при резултатите от търсене, така че повечето онлайн потребители няма да видят новата функционалност. Самото въвеждане на подобен тип реклама не е технологично предизвикателство за Google, но компанията иска първо да проследи как ще реагират потребителите и след това да разгърне широко услугата.
Рекламодателите ще наддават за видео линковете по същия начин, както го правят за ключови думи при текстовите връзки. Google обаче ще ги таксува само за един клик, дори ако посетителят кликне и върху видео връзката, и върху текстовата.
Пазарът на онлайн видео реклама се очаква да нарасне от $800 милиона през 2007 до $1.6 милиарда тази година, според изследователската компания eMarketer. Анализаторите от Yankee Group предвиждат общият пазар на онлайн реклама да достигне 50 милиарда долара през 2011 г.