Apple ще си снима сама ТВ рекламите

Водещият маркетолог на Apple Фил Шилър смята, че привлекателност на марката отслабва и вини за това рекламните агенции

Водещият маркетолог на Apple Фил Шилър смята, че привлекателност на марката отслабва и вини за това рекламните агенции

Apple планира сама да снима телевизионните си реклами. Компанията нае двама ключови специалисти от агенция Media Arts Lab, с която си сътрудничи отдавна, за да оглавят новосформирания екип за ТВ реклами, предаде Блумбърг.

Факт са и първите два комерсиални клипа за iPad Air, собствено производство на Apple. В единия от тях като диктор се изявява актьорът Робин Уилямс, а вторият е озвучен от Браян Кранстън.

Новият екип в Купертино ще отговаря също така за всички бъдещи проекти за реклама, възлагани на външни компании. Неотдавна стана ясно, че Apple не е доволна от работата на външните изпълнители.

Изтече преписка между водещия маркетолог на компанията Фил Шилър с агенция TBWA\CHIAT\DAY, в която той говори за отслабваща привлекателност на марката. Освен това CEO-то Тим Кук признава нуждата от търсене на нова рекламна агенция. Рекламните клипове на Apple не са харесвани и от борда на директорите на компанията.

Миналата година Apple похарчи за реклама 1,1 млрд. долара, в сравнение с $1 млрд. през 2012 г. Тези суми са значително по-малки отколкото бюджетите на конкурентите – Microsoft, например, е похарчила $2,6 млрд. за реклама през 2013 г., а Samsung – невероятните $14 млрд.

Коментар