Бизнесът с мобилни телефони ще оцелява от развиващите се пазари

Трудни времена за марковите доставчици на мобилни телефони предвиждат анализаторите. Пазарите в Европа и САЩ са застинали и надеждата на бизнеса са развиващите се страни, посочват от Gartner.
Ръстът на тези пазари ще бъде устойчов и може да компенсира застоя в Западна Европа. Засега няма изгледи за спад на развиващите се пазари, тъй като не са достигнати нивата на насищане с мобилни продукти, характерни за западния свят.
Най-голямо в периода октомври-декември е било търсенето на мобилни телефони в Индия и Китай. Ръстът в продажбите там е 16,1% в сравнение със същия период на предходната година.
Като цяло, в глобален план доставчиците са продали 330 милиона телефона за последното тримесечие на 2007 година. В развиващите се страни лидер е Nokia с дял от 40,4%, според Gartner. За сравнение, през Q4’06 финландската компания държеше 36,2%.
Втори е корейският производител Samsung с 13,4%, следван от Motorola с 11,9%. Челната петица допълват Sony Ericsson с дял от 9% и корейците от LG със 7,1%.

Коментар