Разместване на върха при лаптопите

Компютърният производител Acer, който погълна наскоро Gateway и Packard Bell, се изкачи на второ място в света по продажби на лаптопи, по данни на компанията за проучвания DisplaySearch.
Acer отнема тази позиция от американския гигант Dell за четвъртото тримесечие на 2007 година. Hewlett-Packard остава най-големият производител на лаптопи в света по продажби за шесто поредно тримесечие.
За една година пазарът се е увеличил с 41% на 33 милиона бройки, посочват анализаторите. Acer е успяла да запълни голямата разлика, която я делеше от Dell, без да използва новите си покупки. А ако и те се вземат предвид, то компанията е продала с 600 000 лаптопа повече от Dell, твърди DsplaySearch.
В САЩ обаче Dell продължава да бъде номер 1, с преднина от 3% пред HP. Като цяло, HP държи глобален пазарен дял от 20.1%, Acer има 15.9%, Dell е трети с 14%, а Toshiba – четвърта с 8.6%. На петото място като топ производител на лаптопи попада Lenovo с 8.2%, следван от Fujitsu-Siemens с 4.9%, Sony с 4.8%, Asus с 4.7% и Apple с 4.1%.
През Q4 на 2007 най-популярният размер на панел е бил 15.4 инча с резолюция 1280х800 пиксела, като малко над 50% от продадените лаптопи са имали такива екрани. Вторият по популярност дисплей е с размери 14.1 инча – делът на лаптопите с подобни екрани е 23%.
През 2009 година се очаква за пръв път продажбите на лаптопи да надминат тези на десктопи, а през тази година да достигнат 136 милиона бройки, което ще бъде увеличение с 25.8%, в сравнение с 2007, прогнозира компанията Lehman Brothers. Продажбите на десктопи пък ще намалеят с 1.3%, в сравнение с 2007, до 143 милиона бройки.
В последните години продажбите на десктопи се увеличават с едноцифрени проценти, докато лаптопите бележат ръст от по над 20%.

Коментар