Спад в пазарния дял на Windows Phone

Мобилната операционна система Windows Phone загуби над 1% от пазарния си дял през второто тримесечие на годината, спрямо същия период на 2013-та, сочат данни на Strategy Analytics. Към края на юни Windows Phone държи 2,7% от пазара на мобилни платформи, докато година по-рано беше инсталирана на 3,8% от смартфоните в света.

84,6% от всички доставени смартфони през второто тримесечие работят под управление на Android

84,6% от всички доставени смартфони през второто тримесечие работят под управление на Android

Сред губещите платформи са също така iOS на Apple и канадската BlackBerry. Единствено лидерът Android бележи ръст през второто тримесечие, показва анализът.

Като цяло, доставките на смартфони в света възлизат на 295,2 милиона броя за периода април-юни. 84,6% от всички пласирани устройства работят под управление на Android, докато на iOS се падат 11,9%, а на BlackBerry само 0,6%.

249,6 милиона Android смартфона са доставени през тримесечието, спрямо 35,2 милиона под управление на iOS и8 милиона с Windows Phone, а на BlackBerry се падат 1,9 милиона умни устройства за разглеждания период.

Търсенето на смартфони продължава да бъде много високо на развиващите се пазари в Азия и Африка, като същевременно забавя темпо в развитите страни от Северна Америка и Европа, отчита анализът на Strategy Analytics за периода април-юни.

Android е на път да превърне пазара на смартфони в състезание с един кон, както е на РС пазара, където властва Windows. Успехът на гугълската платформа се дължи на евтините услуги и дружелюбния интерфейс, които привличат производителите на хардуер, операторите и потребителите.

Коментари по темата: „Спад в пазарния дял на Windows Phone”

добавете коментар...

  1. nikito_blend

    Ябълката прави обновление веднъж в годината. Нормално е да има спад.

  2. :)

    Анализаторите …тоест манипулаторите са за съд.

  3. Редактор

    Естествено, че имат загуби като си обявяват флагмана април месец, а го пускат на пазара юли..

  4. :)

    По принцип не бих вярвал на ”Strategy Analytics”. Ако се разровите в нета ще видите, че миналата година ги хванаха в доста очевидна лъжа.

    При подобните сравнителни таблици през 2013 се оказа, че данните за 2012 не съвпадат с тези, които те самите са представили в отчетите сравняващи 2011 и 2012.

    Ето една статия по темата, предлагам да направите един материал то тази тема:
    http://fortune.com/2014/07/28/pc-sales-estimates-how-the-sausage-gets-made/

    Моделът е същият и при смартфоните. Ситуацията е даже по-зле, защото започнаха от самото начало манипулират.

Коментар