Prestigio: Смарт устройствата носят най-много клиенти

Смарт устройствата са най-сексапилни – те привличат най-много клиенти, заяви Георги Колев, мениджър бизнес развитие в Prestigio

Смарт устройствата са най-сексапилни – те привличат най-много клиенти, заяви Георги Колев, мениджър бизнес развитие в Prestigio

Смартфоните и таблетите стават определящи за клиента – не само в работата, но и в личния му живот. Тези устройства са най-сексапилни и привличат най-много клиенти, заяви Георги Колев, мениджър бизнес развитие в Prestigio, по време на Асбис Академия в курорта „Св. Константин и Елена”.

„Смарт” е дефиницията за успех. Всеки иска смартфон, защото това е най-лесният начин да бъде навсякъде. 90% от притежателите на смарфони ползват тези устройства за достъп до социални мрежи.

Неотдавна домакинствата имаха по едно смарт устройство, но сега говорим за няколко такива устройства на човек. Тенденцията, налагана от производителите, е смарт устройствата да се сменят на всеки шест месеца, посочи Георги Колев.

През 2013 г. смартфоните се изравниха с обикновените телефони, като от двете категории устройства бяха продадени по около 1 милиард броя. Тази година в света се очаква смартфоните да вземат превес с продажби в размер на над 1,2 млрд. броя, сочат пазарните анализи.

Prestigio развива широка гама от смартфони и таблети за различни категории потребители

Prestigio развива широка гама от смартфони и таблети за различни категории потребители

Три мобилни платформи си разпределят пазара – това са Android, iOS и Windows Phone. Към момента Android държи около 80% от продажбите, докато Windows Phone има 3,5-4%. Очаква се обаче още през следващата година WP устройствата да заемат 7% процента (около 80 млн. броя) от пазара за сметка на Android, заяви Колев.

По неговите думи, брандовете с производство в Китай ще бъдат по-продуктивни. Китай разработва усилено 4G мрежите, в резултат на което производителите там ще вземат преднина спрямо конкурентите, базирани в Тайван.

Prestigio отчете сериозни успехи на пазара за смартфони, благодарение на широка гама от продукти, разделени в няколко фамилии според нуждите на различните категории крайни потребители.

Без аналог на пазара е ценовоефективният осемядрен MultiPhone 5508, както и флагманът Prestigio Grace – на цена от 649 лв. този модел предлага екран с диагонал 5 инча, тънък само 5,5 мм корпус и 8-ядрен процесор. На пазара се предлага само един подобен смартфон, който обаче струва 1200 лв., подчертаха от Prestigio.

Компанията развива активно и линията Windows Phone модели MultiPhone 8500DUO/8500 с различни размери на екрана и достъпни цени в диапазона 180-300 лева. През четвъртото тримесечие се очакват и серия LTE устройства.

Според Георги Колев, 4-инчовите смартфони умират, а новите масови устройства ще имат 4,5-5-инчови екрани. Причината за този преход, е че китайските заводи спират производството на 4-инчови екрани.

Колев наблегна на факта, че Prestigio доставя безплатно с всеки смартфон софтуер за 70 евро, 200GB клауд сторидж за една година и достъп до геймърски забавления, като по тези показатели превъзхожда топ марките (т.нар. А-брандове).

Компанията работи активно и на пазара за таблети, където предлага три серии продукти MultiPad – 3, 5 и 7, насочени към различни потребителски сегменти. Друго направление в дейността на Prestigio са т.нар. smart-held устройства. Три такива „умни” устройства ще излязат скоро на пазара – педометър, кантар и апарат за кръвно налягане.

Пазарът на таблети ще възлезе на близо 300 милиона броя тази година в световен мащаб, а у нас ще отбележи ръст от около 15%. Годишно, в България ще се продават по около 300-350 хиляди бройки, прогнозира Георги Колев.

В момента на европейския пазар оперират 300 бранда за таблети, но още в началото на 2015 година ще останат не повече от 200. Apple и Samsung ще възстановят позиции, ще свалят цените и ще увеличат размера на предлаганите таблети.

Друга тенденция на пазара за таблети ще е нарастващият дял на устройствата с процесори от Intel. Според Георги Колев, клиентите са готови да платят с 20% по-висока цена, за да притежават интелски таблет. Очаква се през второто полугодие продажбите на Intel-базирани таблети да достигнат 5 милиона броя.

Коментари по темата: „Prestigio: Смарт устройствата носят най-много клиенти”

добавете коментар...

  1. :o)

    Незнам какво изобщо коментирате надеждност и качество бе хора.
    Казали са ви го в очите:

    “Тенденцията, налагана от производителите, е смарт устройствата да се сменят на всеки шест месеца, посочи Георги Колев. “

  2. Mir4o

    Върховен хардуер, който обаче се справя посредствено с инсталирания софтуер. Това съм го изпитал дори от производител като Сони.
    Щироката гама продукти не е гаранция, дори е пречка за развитието и предлагането на качествени продукти. Едно е да разработваш и оптимизираш софтуер за 4-5 модела телефони и още толкова таблета, покриващи повечето ниши, и съвсем друго да имаш 30+ различни устройства, нито едно от които не си ползва пълните възможности, защото софуера му куца.
    За момента Prestigio не е марка, на която бих се доверил! А особено за телефон на стойност 600+ лв.

  3. kanbri

    Престижио са изключително *************..и във високия и ниския ценови клас!

Коментар