Европейската Комисия направи ход, с който иска да опрости зараждащия се сектор за гледане на телевизия по мобилен телефон. Брюксел обаче е действал прекалено прибързано, възприемайки стандарт, подкрепян от финландския гигант Nokia, смятат мобилните оператори.
Установяването на DVB-H (Digital Video Broadcasting Handheld) като предпочитан в Европейския съюз стандарт ще даде тласък за развитие на индустрията, заявяват от комисията. За да може мобилната телевизия да бъде във възход, се налага първо да се установи единна технология, което ще даде сигурност на индустрията, заявява комисарят по телекомуникациите Вивиан Рединг, цитиран от news.yahoo.com.
DVB-H е единственият стандарт, който се поддържа в целия свят, макар че Южна Корея, Япония, САЩ и Китай възприемат местни конкурентни стандарти, като този, наложен от американската компания Qualcomm.
Според изпълнителното тяло на Европейския съюз, взетото решение ще изпрати важен сигнал на другите държави, които все още обмислят дали да изберат DVB-H или някой от другите стандарти. От страните-членки на ЕС ще се изисква да окуражават употребата на стандарта, който се подкрепя от най-големия производител на клетъчни телефони в света.
Някои страни от ЕС обаче, като Великобритания, Германия и Холандия, са против установяването на DVB-H за единствен стандарт за мобилна телевизия в Съюза. GSM асоциацията, която представлява мобилните оператори на Стария континент, пък ще запази неутралитет по въпроса, тъй като пазарът сам трябва да вземе решението кой стандарт да избере.
ЕК се аргументира, че лансираният от нея стандарт е най-широкоизползваният в Европа и в момента се намира в състояние между пробни и комерсиални пускания в 16 страни-членки. Говорител на GSM асоциацията обаче заяви, че официалната подкрепа от страна на Комисията определено накланя везните в полза на DVB-H, но въпреки всичко, не е съвсем ясно дали този стандарт е най-добрият.
Като цяло, телекомите смятат, че въпросът кой стандарт да бъде одобрен и подкрепен е почти без значение, тъй като основният проблем се състои в това дали пакетите на мобилната телевизия ще могат да си пробият път и да бъдат продавани.
Въпросът всъщност е дали ще може да бъде създадена услуга, която да успее да съблазни потребителите, посочват от Асоциацията за комерсиална телевизия. Освен това, дори тази услуга да е безплатна и финансирана чрез реклами, то не се знае колко реклами ще иска да вижда потребителят на малкия екран. От асоциацията добавиха, че в повечето държави мобилната телевизия вече е била изпробвана под формата на предаване на спортни събития, новини и музикални клипове. Засега обаче Италия е единствената страна в ЕС, където услугата е комерсиална.
От Комисията се надяват, че тазгодишните големи спортни събития, Европейското първенство по футбол и Олимпийските игри, ще подтикнат потребителите да се доверят на мобилните телевизионни услуги, които представляват един бъдещ доходен източник за телекомите и телевизиите.