Желаната от Microsoft интернет компания Yahoo изнесе финансов план за следващите три години, който предвижда значително увеличение на приходите. През периода 2008-2010 оборотът на Yahoo ще достига ежегодно 8,8 милиарда долара. За сравнение, през миналата година гигантът в интернет отчете 5,7 милиарда долара.
Уолстрийт реагира мигновено и позитивно на новините от Yahoo. Което пък даде още повече самочувствие на интернет компанията да обяви цената, предложена за нея от Microsoft, за силно занижена.
През февруари софтуерната корпорация от Редмънт извади оферта от 44,6 милирда долара за поглъщане на Yahoo, като предложи да изкупи акциите на компанията за 31 долара всяка, което беше с 62% по-висока от пазарната им цена към момента.
Съветът на директорите на Yahoo! отхвърли предложението, като го обяви за подценяващо. Шефовете на интернет компанията са заеха да търсят алтернативни предложения, за да избегнат вливане в Microsoft. От потенциалните кандидати обаче остана само AOL, докато News Corp. публично съобщи, че няма ресурс да конкурира Microsoft в наддаването за Yahoo.
Бърз финансов ръст е новата цел на Yahoo, според шефа й Джери Янг. Компанията има силна търговска марка, огромна аудитория по целия свят и печеливш бизнес модел, подчертава Янг.
Yahoo е амбицирана да развива интензивно видео и банерната реклами. От тази дейност компанията очаква приходи в размер на 1,9 милиарда долара годишно.