Големите търсачки губят дял през февруари

Известен спад на пазара за търсене в интернет отчете компанията ComScore в анализа за февруари. Така например, потребителите в САЩ са извършили 9,9 милиарда търсения през миналия месец, срещу 10,5 милиарда за януари.
И ако общото намаление се обяснява с по-малкия брой дни през февруари, то известна изненада са спадовете в дяловете на основните играчи в търсенето. Google бележи намаление от 63,1% на 62,8% на световния пазар за търсене в мрежата. Втората по популярност машина, тази на Yahoo, също отстъпва дял – от 12,2% през януари на 11,9% за февруари.
Китайската търсачка Baidu продължава да отстоява трета позиция с 4,5% от пазара на търсене, което е само с 0,1% по-малко от януарския й дял. При Micorosft, която е четвърта, няма промяна в процентите – чрез своите ресурси компанията държи постоянни 3,1% от търсенията в интернет.
В частност, на американския пазар Google доминира с 59,2% през февруари, бележейки ръст от 0,7% спрямо януари. Второ и трето място заемат Yahoo и Microsoft с дялове съответно от 21,6% и 9,6% – резултати, които носят 0,6% спад на Yahoo и 0,2% надолу за Microsoft.

Коментар