2/3 от българите биха купили книги от интернет

Проучване: 2/3 от българите биха купили книги от интернет
Он-лайн аудиторията е нараснала до 24% от населението
27/07/2006
Две трети от българите (66.8%) са склонни да си купят книги от интернет, сочи представително телефонно допитване, поръчано от виртуалната книжарница за професионална литература ProfiBooks.com.
4% по-малко са тези, които биха си напазарували билети за концерти, театри, или спортни мероприятия. В интервюто са участвали жители на София на възраст 18-55 г.
48.7% от интервюираните заявяват, че интернет предоставя лесен начин за пазаруване, а 37.6% са “по-скоро съгласни” с това твърдение. Почти всички интервюирани са единодушни по въпроса, че пазаруването онлайн има бъдеще у нас – 95.5% подкрепят изцяло, или до голяма степен този извод.
Въпреки това 76.1 % от хората признават, че не са купували никога стоки от интернет. 17.4% от интервюираните са купували веднъж, или няколко пъти, а само 4.3% си набавят стоки редовно онлайн.
ProfiBooks.com анализира данните от изтеклата година и установи, че най-търсена, от регистрираните над 1000 клиента на книжарницата, е била литература в областите маркетинг, мениджмънт, икономика, архитектура, бизнес и финанси.  
“Бумът в развитието на търговията в интернет чука на вратата. Предпоставка за това са два главни фактора – интернет аудиторията през последните месеци е нараснала до 23-24% от населението на страната, като същевременно броят издадени банкови карти (дебитни и кредитни) се увеличава непрестанно”, коментира данните Иван Иванов – управител на първата българска дигитална агенция Сайбърмарк.
Тези показатели, в съчетание с положителната нагласа към новите възможности на интернет търговията, неминуемо ще доведат до увеличаване броя на транзакциите, а оттам и до разширяване на предлаганите услуги в сферата на онлайн бизнеса”, прогнозира Иванов.

Коментар