Microsoft се насочва към мобилното търсене

Microsoft добавя нови характеристики за мобилно търсене чрез устройствата на база Windows Mobile и BlackBerry, включително и по-добри услуги за карти и гласов интерфейс, съобщи informationweek.com.
До няколко месеца услугата Microsoft Live Search за BlackBerry ще позволи на потребителите да извършват мобилно търсене чрез гласа си, а не да пишат думите на телефона. Това означава, че вместо хората да набират букви с малките копчета на смартфона, те ще откриват компании, ресторанти, посоки или местни карти само чрез изричането на тяхното име.
Освен това, в скоро време Windows Mobile ще се сдобие с няколко нови възможности, които няма да бъдат свързани с Live Search. Те ще включват опцията да откриеш адреса на свой контакт от телефона на картата направо от списъка с контакти, възможността да се разглеждат ръчно направени карти за Virtual Earth, по-лесно правене на уеб търсения и информация за местните атмосферни условия.
Все още не е обявена точна дата на пускане на тези услуги. Microsoft се е насочила към мобилното търсене, оценявайки го като много важен пазар, тъй като в момента компанията губи от своя дял при десктоп търсенето.
От Jupiter Research наскоро прогнозираха, че, като цяло, годишните рекламни приходи от мобилно търсене ще достигнат $5 милиарда след 5 години. Самият председател на софтуерния гигант Microsoft – Бил Гейтс – винаги е подкрепял разработването на по-естествени интерфейси като гласови и сензорни услуги и таблет компютри с писалка.
Дълго време гласовото разпознаване бе спирано от различни технологични препятствия. От миналата година обаче тази характеристика бе включена в мобилния и автомобилния софтуер на Microsoft.

Коментар