Новата социална мрежа за студенти Qlique е готова да плаща на своите потребители, за да качват историите от живота си в нея, става ясно от реклама в сайта Facebook. Възнаграждението ще достига до 10 долара на час.
Предлагайки нещо непознато досега за социалните мрежи, Qlique ще се опита да пробие на претъпкания интернет пазар. На практика, мрежата иска да купи интерес към себе си.
Според анализатори обаче, подобен подход едва ли ще се отрази добре на репутацията на Qlique. Платеното генериране на съдържание не означава, че самата мрежа е интересна и обичана от интернет аудиторията, нито ще гарантира нейната популярност.
Все пак, похвално е, че администрацията на Qlique открито представя своята стратегия за растеж и налагане в интернет пространството.
По подобен начин, преди две години Джейсън Калаканис предложи пари на активните потребители на социалната мрежа Digg, за да поместват съдържание на портала Netscape.