Xiaomi, лидерът на пазара за смартфони в Китай, изпитва сериозни трудности в продажбата на устройства в чужбина, въпреки усилията на компанията да се наложи като глобален бранд.
Един от главните проблеми на Xiaomi е забраната за продажби на нейните смартфони на индийския пазар, който е ключов за успеха на компанията извън родината й, пише digitimes.com.
Въпреки временното съдебно разрешение за внос на Xiaomi в Индия, ситуацията остава неопределена за китайския производител. Нещо повече, подобен проблем за Xiaomi може да възникне и в други страни.
Бизнесът на Xiaomi може да пострада и от действията на конкуренти на пазарите извън Китай. Вероятно някои от тях вече подготвят искове за патентни нарушения срещу компанията.
Xiaomi има оскъден портфейл от патентовани технологии и досега не е сключила крослицензни споразумения. Това застрашава компанията с тежки съдебни дела, заради които бизнесът й може да бъде сериозно ограничен.