Dell готви настъпление на китайския пазар

Dell ще разгърне присъствието си Китай, продавайки десктопи и лаптопи чрез Sunnibg, втората по големина верига за потребителска електроника в страната. В същото време американският гигант ще удвои броя на магазините Gome, в които продава свои машини, съобщава news.yahoo.com.
Тези ходове на Dell, наред с използването и на няколко по-малки ритейлъри в Китай, ще поставят продуктите на компанията на рафтовете в над 12 000 магазина.
Американският производител се опитва да възвърне своята лидерска позиция на пазара за персонални компютри, разширявайки продажбите, извършвани по телефона и по интернет и навлизайки по-осезаемо в магазините за електроника. Тази стратегия на Dell може и да се окаже печеливша. Две от водещите фирми за проучвания на технологичния пазар, IDC и Gartner, обявиха своите резултати за първото тримесечие, които показват, че Dell все още е далече от Hewlett-Packard по глобални продажби, но е увеличил дела си през тримесечието.
От HP съобщават, че техните машини могат да бъдат намерени в над 81 000 магазина по света. Освен всичко това в Китай Dell трябва да се конкурира и с местния компютърен гигант Lenovo. Стратегията на компанията се основава на допускането, че младите китайски потребители, купуващи своя първи компютър, ще предпочетат формата на супер магазин, като големите Gome и Sunning, пред претъпканите PC молове в страната.
Китай става все по-важен пазар за Dell. В данните за четвъртото тримесечие на 2007 година се вижда, че продажбите на компанията в Азиатско-тихоокеанския регион и Япония са се увеличили с 28%, задминавайки всички други региони, където гигантът оперира.
Ритейл подходът обаче има и слаби страни. Така например, Dell трябва да дели своите приходи с магазините, където се продават неговите продукти, вместо да задържа всичко за себе си, както прави с приходите от директните телефонни продажби и с тези от Интернет продажбите.

Коментар