Всеки девет от десет екрана за лаптопи ще бъдат от тип LED през 2012 година, твърди компанията за анализи iSuppli. Прогнозата обхваща дисплеите със светодиодно осветяване, които имат диагонал над 10 инча.
В края на миналата година LED екраните държаха дял от едва 4,7%, в резултат на продажби от 2,8 милиона броя. През настоящата година се очаква броят на продадените LED дисплеи за лаптопи да достигне 17,4 милиона.
Като най-важни предимства на светодиодната технология анализаторите изтъкват нейната екологичност, ниската консумация на електроенергия, компактността и малкото тегло. По цена обаче LED все още отстъпва на конкурентните технологии.
Най-голямо влияние върху преструктурирането на пазара в полза на LED ще имат не лаптопите, а мониторите и телевизорите, уточняват от iSuppli. Това е така, защото бизнесът с лаптопи не е основният консуматор на LED екрани с голям диагонал.
Производителите следват тенденция към въвеждане на по-тънки, по-ярки и по-контрастни LED дисплеи. Подобрява се постепенно и способността на този тип екрани да представят по-широка цветова гама.