ЕС ще наблегне на изяви в YouTube

Европейският съюз ще залага все повече на предпочитаните от своите граждани информационни средства като телевизия, радио и интернет. Мнозинството европейци искат да са по-добре информирани за ЕС по телевизията или радиото. Ето защо Европейската комисия набляга на аудиовизуалните медии в новата стратегия за отразяване на дейността си.
ЕК ще засили предаванията по телевизионния канал “Европа по сателит” (Europe by Satellite) и ще подобри аудиовизуалните услуги за журналистите, съобщава сайтът на Комисията.
Предвижда се също и увеличение на мултимедийната продукция, излъчвана по европейския канал EU Tube на популярния уебсайт YouTube. От създаването на канала през юли 2007 г. видеоклиповете по него са гледани над 10 милиона пъти, съобщава ЕК.
Ще бъде подкрепено и излъчването на Евронюз на арабски. Информационният канал се предава в момента на седем езика, като представя световните новини от европейска гледна точка.
Комисията желае също така да изгради мрежа от европейски телевизионни канали подобно на мрежата от радиостанции, открита на 1 април тази година, която вече обхваща шестнадесет национални и регионални станции от целия Съюз.
Новата стратегия е последният етап от План Д, стремящ се да стимулира публичния дебат за бъдещето на Европа. От началото на плана през октомври 2005 г. Комисията е предприела редица инициативи за по-добро общуване, една от които е специалният онлайн форум Debate Europe. В момента ЕК води диалог с европейците на 23-те официални езика на ЕС.

Коментар