София, 16 февруари, 2015 г. – 60 ученици от цяла България взеха участие в организирания от Джуниър Ачийвмънт България „Национален иновационен лагер”. Състезанието се проведе на 14 февруари и провокира участниците да създадат иновативен бизнес модел, който дава решение на проблема с неграмотността в света по начин, водещ до качествена промяна на живота на засегнатите.
Вдъхновяваща идея за пътуваща класна стая, която да достига до деца на възраст между 6 и 11 години спечели състезанието. С помощта на публично частно партньорство 5-членният отбор победител ще работи в посока образованието да достигне до децата, които по различни причини нямат достъп до него. С помощта на доброволци – студенти по педагогика екипът предложи справяне с проблема неграмотност в откъснати и отдалечени региони в България и по света. Николай Янков от СОУ „Козма Тричков” – Враца, Росица Каралийска от 91 НЕГ „К. Гълъбов” – София, Ивона Тренева от ЗПГ „Климент Арк. Тимирязев” – Сандански, Андреа Андреева от ПМГ „Екзарх Антим I” – Видин и Николай Игнатов от МГ „Д-р П. Берон” – Варна получиха по един таблет, осигурен от организатрите – Джуниър Ачийвмънт България и Фондация „Америка за България”.
На второ място беше класирана идеята на отбор „Интеграция” за създаване на он-лайн платформа и социална мрежа за бежанците у нас. Идеята на младежите, която организаторите наградиха с електронни четци, е чрез HTML игра, на принципа проба-грешка бежанците да учат български език.
На трето място, с равен брой точки, бяха класирани идеите на два отбора – за образователна площадка със сензорни точки, на която децата да учат букви и цифри и идеята на отбор EPAUL за предоставяне образователни и здравни услуги.
Младите новатори получиха право да се състезават на националния кръг на инициативата, след като показаха своите нестандартни творчески идеи, чрез видео предизвикателство – трябваше да създадат едноминутно видео, в което да представят по какъв начин предприемачеството променя средата около тях. Всички видеа участниците качваха на платформата Vbox, част от Нетинфо, медиен партньор на инициативата. Кандидатстваха 135 ученици от България, като участие в националния финал взеха 60 финалисти от 28 училища в 15 града.
В деня на любовта и виното, в Шоурум „Склада” В София учениците показаха творчески и екипни умения в решаване на казуса, поставен от Джуниър Ачийвмънт България и Фондация Америка за България, с чиято финансова подкрепа се реализира инициативата. Разделени в отбори с участници от различни училища, те демонстрираха умения да анализират и прогнозират тенденциите и дадоха иновативни решения на проблема с неграмотността по света. Специално жури, съставено от представители на компании и институции, отличи най-интересните и добре представени бизнес решения. Сред най-интересните идеи на отборите беше и тази за създаване на вендинг машина-компютър, която пуска безплатен сандвич или напитка, при правилен отговор на зададен въпрос.
За да представят своя новаторски поглед върху поставения казус, младежите разполагаха с помощта на бизнес консултанти от програмата за ментори и бизнес доброволци на Джуниър Ачийвмънт България. 10 бизнес доброволци от различни сфери на бизнеса насърчаваха учениците да стигнат до най-добрите решения, като влязоха в ролята на техни ментори. Един от отборите, в знак на благодарност на своя ментор, кръсти проекта си на него – „Виктор”.
С 3 минутни презентации на сцена пред жури и публика, участниците защитиха своите идеи. Докато журито заседаваше, организаторите поднесоха изненада на учениците – 29-годишният предприемач и изпълнителен директор на Нетинфо, Христо Христов сподели с младежите своите съвети за успешна професионална реализация.
„Джуниър Ачийвмънт България дава възможност на младите хора да покажат своя творчески потенциал и умения да представят иновативните си идеи”- каза Вера Петканчин от Джуниър Ачийвмънт България.
„За нас образованието е приоритет и с радост подкрепяме иновативни инициативи като тази” – сподели Иванка Цанкова от Фондация „Америка за България”.
Органицатор на състезанието „Национален иновационен лагер” е Джуниър Ачийвмънт България. Инициативата се реализира с финаносвата подкрепа на Фондация „Америка за България”.