Шофирането се движи от емоция и по-малко от разум

Хората обичат автомобилите си и въпреки екологичните и трафик предизвикателства, финансите остават най-значимия фактор при притежаването и използването им. 97% намират шофирането за комфортно, а 93% му се наслаждават. Много малко хора се чувстват гузни, като само 7% намират шофирането за неразумно, сочи проучване на немската компания за автомобилни технологии и гуми Continental.

Електрическите автомобили са добри за околната среда, но скучни за каране

Електрическите автомобили са добри за околната среда, но не и забавни за каране (източник: Continental)

Желанието за притежаване на автомобил или удоволствието от шофирането не са зависими от възрастта или местоживеенето, като за 85% от младите до 30-годишна възраст притежаването на автомобил все още е приоритет. Един от всеки двама градски жители смятат притежаването на автомобил за важно, като 69% обичат шофирането, също толкова колкото и живеещите извън градовете.

„Шофирането е, и ще остане, основно движено от емоция и по-малко от разум. Повечето хора обичат шофирането и не желаят да се разделят с автомобила си при ежедневно пътуване. Ние също не очакваме значително намаляване на личното използване на автомобил в средносрочен план”, коментира резултатите от „2015 Continental Mobility Study” председателят на изпълнителния съвет на Continental – д-р Елмар Дегенхарт.

Голямата част от автомобилите (83%) са лична собственост и само един процент използват услуги за споделяне, а шофьорите извън градовете предпочитат да използват автомобилите си ежедневно, въпреки увеличаващия се трафик.

По отношение на „смартфон” поколението, г-н Дегенхарт призовава за пълна свързаност на автомобилите, които трябва да бъдат част от интернет мрежата: „Обратно на твърденията, които чуваме, младите хора също желаят да притежават собствен автомобил, но машините трябва да станат по-интелигентни и да могат да изпращат, получават и обработват дигитална информация по-бързо. Така че зависи от автомобилната индустрия да бъде в крак с общественото развитие и изискванията на младите, като предлага по-широк кръг от свързани услуги в автомобила”.

Младото поколение отдава значение на динамиката на автомобила, неговия имидж и комфорт. В Германия например само 35% от младите на възраст до 25 години биха предпочели по-малък автомобил с цел опазване на околната среда. Така че не е учудващо, че по-голямата част от участниците в проучването смятат имиджа на автомобила за най-важен – 59% смятат, че трябва да притежават автомобил, който е харесван и от другите.

Като цяло, шофьорите, вкл. по-възрастните, са отворени към нови технологии и много от тях разчитат на автоматизираните функции да им помагат при шофиране. Например, повече от 2/3 от шофьорите желаят да използват автоматизирано шофиране при опасни ситуации или монотонни преходи.

Мнозинството шофьори, 72%, търсят подобрен трафик контрол чрез обмен на данни, запис на случващото се при шофиране интересува 69%, а планирането на поддръжка на автомобила основано на реални данни е предпочитано от 63%.

В същото време, технологии и услуги за проследяване на шофирането не са харесвани от водачите – в момента само 37% от участниците в проучването биха позволили наблюдаване или запис на стила им на шофиране от системи в автомобила с цел намаляване на застрахователната премия.

Коментар