Промени в административното обслужване предлага от 1 юни тази година Министерството на държавната администрация и административната реформа (МДААР).
Една от точките гласи, че администрациите трябва да използват автоматизирани деловодни информационни системи с активирани функции за контрол по изпълнението на сроковете за предоставяне на услуги. Това изискване е свързано с влизането в сила на Закона за електронното управление на 13 юни 2008 г. и на наредбите към него.
Освен това, чрез тези системи се цели и по-ефективен контрол върху работата на администрацията, както от страна на ръководителите в конкретните структури, така и външен контрол.
На промени подлежат и изискванията към Хартата на клиента – тя трябва да се поставя на достъпно и видно място в служебните помещения, в които се обслужват потребители.
Предвижда се също подобряване на достъпа до административни услуги на хора с увреждания. Това включва както изграждане на елементи за адаптиране на служебните помещения и достъпа до тях (рампи, хидравлични платформи, асансьори, естакади и други приспособления), така и задължително провеждане на специализирани обучения на служителите от звеното за административно обслужване за работа с хора с увреждания.
В частта работното време се посочва, че администрациите трябва да осигуряват достъп до звената за обслужване в удобно за потребителите време. Целта е да се уточни досега съществуващият в наредбата текст, в който администрациите тълкуваха термина "удобно време" по отношение на тях самите, а не удобно за потребителите.
Друг важен елемент на предложения проект е свързан с въвеждането на ново изискване за случаите, когато в служебните помещения има потребители на административни услуги в края на обявеното работно време. Съгласно предложените изменения, работата на звеното продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от 2 часа след обявеното работно време.
Предлага се още в звеното за административно обслужване да се установи различен ред за ползване на почивките, така че да се осигури непрекъсваем режим на работа с потребителите.