Дистрибуторският ИТ бизнес гони половин милиард долара

Активните дистрибутори на ИТ продукти в България са имали приходи общо от 234,5 милиона евро през 2006 година. Това е ръст от 18,1% спрямо предходната година, показват окончателните резултати от изследването ICT Ranks Bulgaria2008 на независимата агенция CBN-Pannoff, Stoytcheff & Co.
15 пъти се е увеличил пазарът спрямо 1996, когато в доставките на едро на ИТ продукти са били активни 17 компании с общ бизнес за 16.3 милиона евро. Броят на активните дистрибутори в последния анализ на CBN е 36.
CBN очаква през 2007 приходите в сегмента да отбележат ръст в диапазона 18-25%, а през настоящата 2008 увеличението на продажбите да е съизмеримо.
Добра новина за световните партньори на българските дистрибутори е, че по прогноза на CBN, продажбите през 2008 година в България за първи път в историята на бизнеса у нас ще задминат границата от половин милиард долара.
Водещите пет дистрибуторски компании – Солитрон, Поликомп, SMM-97 (от структурата на Мост), АСБИС България и Прима АД (в чиято структура влизат EСКОМ България, ТехноПро, ТехВижън и ТехПринт) увеличават пазарния си дял от 54% на 62% от общите приходи в сегмента.
Към края на 2007 вносителите на ИТ продукти са 183, представляващи 1275 световни ИТ марки. Едва около 35-40 от фирмите обаче имат преобладаващ дистрибуторски бизнес модел.
Компаниите от сегмента осигуряват работа на около 930 тесни специалисти. Резултатите от изследването на CBN показват лек спад в брутния марж за 2006, изненадващо непроменена издръжка на бизнеса и нарастващи вземания от клиенти.

Коментар