Филмите на HBO вече и на джобно устройство

Компанията Apple е на крачка да обяви, че е сключила сделка за разпространение на програмите и филмите на канала HBO през своя сайт iTunes, съобщава portfolio.com. За първи път ябълката се съгласява на отделна ценова структура за доставчик на съдържание, споделя един от служителите HBO.
“Вътрешните хора” на HBO твърдят, че пускането на новата услуга ще стане едновременно с обявяването й, най-вероятно до 1-2 седмици. Подробности по сделката все още не са известни, но е ясно, че HBO е способен да получи по-добри условия от Apple, отколкото от други доставчици на съдържание, твърдят запознати.
Един от възможните варианти е програмите на HBO през iTunes да имат по-висока крайна цена от $1,99, която Apple в момента взима за видео съдържание. Друг вариант е HBO да получи по-голяма отстъпка от тази фиксирана ставка, отколкото останалите доставчици на съдържание за iTune ползват.
NBC извади своя програмен пакет от iTunes през лятото на миналата година, след като Apple отказа да таксува с цена от над $1,99 показваното в мрежата съдържание. През май NBC сключи договор с Microsoft за продажбата на своите филмчета на уебсайта Zune.
Споразумението между HBO и Apple е от стратегическо значение и за двете компании. Apple се опитва да увеличи обема на продажбите си и да повиши популярността на своето ново Apple TV – устройство, което позволява на зрителите да взимат под наем филми и да купуват съдържание от “своята телевизия”. HBO пък иска да си осигури печалба от своя архив, като даде възможност на почитателите си да купуват стари епизоди от сериали като американския уестърн-драма Deadwood.
Условията на новата сделка обаче могат да отворят кутията на Пандора за iTunes. С появата на диференцирани такси, филмовите студиа и музикантите ще искат по-големи суми за големите си хитове. Apple може да се окаже под натиск да приеме диференцирани цени за друго съдържание – промяна, срещу която се съпротивляваше в миналото.
Услугата за онлайн изтегляне на съдържание на НВО дава на абонатите програмен пакет от 400 часа на месец, както и възможност да гледат главния канал на HBO. Услугата, наречена “HBO on Broadband”, в момента се тества в Уисконсин и скоро ще се предлага и на други пазари.
Споразумението с Apple за продажби през iTunes ще осигури на HBO възможност да затапи всички конкуренти. Сделката е резултат от натиск от страна на компанията-майка на HBO – Time Warner, твърдят служители на HBO.

Коментар