Залогът на Samsung върху смартфона Galaxy S6 може да се окаже грешен, според анализ на инвестиционния фонд Oppenheimer, на който се позовава BusinessInsider.com.
През първия месец от пускането на Galaxy S6 и Galaxy S6 Edge – двата нови флагмана на Samsung – доставките им по целия свят възлизат на около 10 млн. броя. Реалните продажби на крайни потребители обаче може да са по-малко.
За сравнение, в първия месец на Galaxy S5 бяха доставени 11 млн. броя, като при това миналата година се оказа неуспешна за Samsung. Приходите на компанията силно намаляха – в частност, на китайския пазар спадът бе 53%.
В резултат, Samsung слезе от първо на четвърто място в Китай, а лидер стана Apple, която отбеляза ръст в региона с 62%. На световния пазар Samsung все още е първи, следван от Apple.
Samsung разчита Galaxy S6 да даде тласък на продажбите, но вместо това се наблюдава точно обратното – смартфоните с корейската марка губят позиции, докато Apple и китайските производители укрепват.
Oppenheimer отбелязва, че тенденцията на спад не се отнася само до Samsung, а и до други производители на Android смартфони.
За много потребители нововъведенията в Galaxy S6 не се оказаха достатъчно убедителни фактори, за да сменят своя досегашен модел с флагмана на Samsung за тази година. Промените са предимно в хардуера на устройството, докато потребителският интерфейс остава почти същият.
Samsung е загубила правилната посока, а сега в гърба й дишат компании от рода на Xiaomi, които предлагат устройства с подобна функционалност на много по-привлекателни цени, заключава Oppenheimer.
Kolko struva
Хаха Lenovo Моля не ме разсмивай ……….
Ще си караме на Lenovo-то. Не им искаме скъпия Бокл-UNG. 🙂
Хубаво, че още вървят добре Хуя-вей и XIAOMI 🙂