SSD изземват дял от твърдите дискове

Лидер на пазара за HDD е WDC , а при SSD начело с голяма преднина е Samsung

Лидер на пазара за HDD е WDC , а при SSD начело с голяма преднина е Samsung

Продажбите на класически твърди дискове (HDD) намаляват, докато тези на SSD устройства (твърдотелни дискове) нарастват, макар и бавно, сочи анализ компанията Trendfocus за първото тримесечие.

В корпоративния сектор се наблюдават колебания в търсенето на дискове, които се обясняват със сезонния фактор и са ярко изразени и в двата сегмента – SSD и HDD. Това предполага, че пазарът на SSD се приближава до своя период на зрялост.

Данните сочат, че през първото тримесечие на годината са продадени 125 млн. твърди диска, което а значително по-малко спрямо предходното тримесечие. Високопроизводителните корпоративни HDD запазват нивото на продажби, но при останалите се наблюдава спад от 5%.

На пазара за SSD продажбите в потребителския сегмент бележат ръст от 3,5%. Интересен факт е, че при SSD с формактор подобен на HDD, са реализирани с 5,1% по-малко устройства, докато при SSD във вид на модули се наблюдава ръст от 22,4%.

В сегмента на корпоративните SSD има спад от 14,2%. Това е резултат от рекордно-високите продажби на SSD с интерфейс SATA в предходното тримесечие, т.е влияние тук оказва т.нар. сезонен фактор.

Лидер на пазара за HDD през първото тримесечие на годината е WDC с дял от 43,6%, следван от Seagate (40,1%) и Toshiba (16,3%). При SSD безусловен лидер е Samsung, който държи 44,7% от продажбите.

Коментар