Щатски фирми плащат на свои да шпионират електронната поща

Във Великобритания вероятно има повече камери и системи за видео наблюдение, отколкото където и да е другаде по света. И все пак работниците в САЩ са наблюдавани много по-строго по отношение на използването на Интернет, сочат данните от ново проучване на Proofpoint.
Две от всеки пет (или 41 процента) от големите щатски компании плащат на свои служители, за да четат или анализират съдържанието на изходящата кореспонденция от фирмата. Една от всеки четири (или 26 на сто) от 300-те анкетирани щатски фирми, изследвани от Proofpoint, твърдят, че са уволнили някого за нарушаване на политиките за електронна кореспонденция през изминалите 12 месеца.
Имейлите са били единственият източник за изтичане на информация или за излагане на корпоративната репутация на риск. Много щатски компании са превъзпитали служителите си да не използват Web 2.0 комуникации като блогове, табла за съобщения и сайтове за споделяне на съдържание.
Около 13 процента от фирмите са предизвикали насрещни действия в резултат на бунта на служителите срещу забраната да ползват социални мрежи. Непозволеното ползване на сайтове за споделяне на съдържание пък е довело до дисциплинарни мерки от страна на ръководството в 14 на сто от фирмите, участвали в проучването.
Една от всеки четири (27 процента) от корпорациите, участвали в проучването, са разследвали излагането на риск на поверителна, чувствителна или лична информация в загубени или откраднати мобилни устройства през изминалите 12 месеца. Показването на чувствителна финансова информация (като необявени финансови резултати) в блогове или постинги довело до дисциплинарни действия сред 14% от публичните компании, изследвани от Proofpoint.

Коментар