Продажбите на Apple Watch буксуват

Apple позиционира Watch като украшение, но това е технологичен продукт, който се обезценява

Apple позиционира Watch като украшение, но това е технологичен продукт, който се обезценява

Продажбите на Apple Watch се оказаха под очакванията, сочат пазарни анализи. От излизане на смарт часовника на 24 април досега са реализирани само 3 млн. устройства. Прогнозите не са оптимистични, въпреки разширяващата са география на продажбите, съобщи DigiTimes.com.

Потребителският интерес към Apple Watch неотклонно намалява, сочат данни на Google Trends. Освен това смарт часовникът отстъпва значително на заявките за iPhone и дори на по-малко по-популярния iPad.

Грешката на Apple е в неправилното позициониране на устройството, смятат анализатори. Компанията реши, че Watch може да бъде украшение и пусна часовник със златен корпус и кожени каишки.

Watch обаче е преди всичко технологичен продукт, поради което е обречен на обезценяване в процеса на използване, за разлика от скъпоценностите, които запазват стойността си във времето.

Позиционирането на Watch като фитнес продукт също не донесе резултати на Apple. Алтернативите от Fitbit, Jawbone и Xiaomi са по-прости за използване, имат много по-ясно предназначение и освен това поддържат връзка не само с iPhone, но и със смарфони на база Android. Тези им качества ги правят по-привлекателни за потребителите от Watch.

Очаква се в началото на 2016 г. Apple да пусне Watch от второ поколение. Очевидно обаче компанията трябва да препозиционира продукта, както и да промени ценовата си политика, ако желае да увеличи пазарния си дял при смарт часовниците.

Коментари по темата: „Продажбите на Apple Watch буксуват”

добавете коментар...

  1. @_@

    Така са се разбоксували, че продават в пъти повече от всички останали взети заедно.

    Но, щом казвате 🙂

Коментар