Световният пазар на смартфони забави ръст в очакване на новите флагмани през второто полугодие, а китайските производители увеличават дела си, сочи анализ на TrendForce за второто тримесечие.
В периода април-юни са продадени 304 млн. смартфона, което е само с 1,9% повече, спрямо първото тримесечие на годината. Samsung остава най-големият доставчик с дял от 26,8% от целия пазар, запазвайки почти без промяна досегашните си позиции.
В същото време делът на Apple сериозно намалява – от 20,5% до 16,4%, като причина за това е очакването на нов iPhone от потребителите на американската марка.
Китайските производители демонстрират висок ръст. Общо, те са продали 126 млн. устройства, или с 15,6% повече спрямо предходното тримесечие. Анализаторите обясняват този ръст с увеличеното търсене на местния пазар в периода на майските празници и укрепването на позициите на китайските доставчици на световния пазар.
На трето място в челната петица TrendForce класира Huawei, която държи дял от 7,6%. Веднага след нея се нарежда друг китайски производител – Xiaomi с дял от 5,9%, а петата позиция е за LG, която контролира 5,8% от пазара.
Според анализаторите, Xiaomi не може да изпълни плана си за продажби в размер на 100 милиона броя тази година. Очаква се китайската компания да реализира не повече от 70 млн. броя.