Смартфоните със спад за първи път в Китай

Продажбите на смартфони продължават да нарастват, но с намаляващи темпове на основния пазар в Китай

Продажбите на смартфони продължават да нарастват в света, но не и на основния пазар в Китай

Продажбите на смартфони през второто тримесечие бележат най-ниския си ръст от 2013 година насам, сочи нов доклад на Gartner. В периода април-юни на пазара са доставени общо 330 млн. устройства, което е 13,5% повече на годишна база.

За първи път намаляват продажбите на смартфони в Китай, отбелязват анализаторите. Спадът от 4% за разглеждания период е тревожен симптом, тъй като китайският пазар е не само най-големият в света с дял от една трета, но и традиционно се определя като бързо-растящ. Смята се, че пазарът вече е наситен и продажбите са свързани предимно със замяна на остарелите устройства.

Лидер на световния пазар на смартфони е Samsung, която е продала 21,9% от всички устройства. Година по-рано корейската компания държеше 26,2% от продажбите, т.е. налице е загуба на пазарен дял от близо 5%.

На второ място се намира Apple, делът на която е нараснал от 12,2% до 14,6%. Трети е Huawei, който бележи прогрес от 6,1% до 7,8%. Челната петица допълват Lenovo и Xiaomi, като първата отстъпва от 6,6% до 5,0%, а втората увеличава дела си от 4,3% до 4,9%.

Коментари по темата: „Смартфоните със спад за първи път в Китай”

добавете коментар...

  1. Иван

    Всеки който има общо елементарни познания по икономика и маркетинг.
    Знае че всеки продукт има жизнен цикъл – в определен момент се стига максимум насищане и след това неизбежен спад с бърза или бавна смърт на какъвто и да е продукт или услуга …

  2. Anonymous

    it -то, лошо, ще ядете бахура… Китайската идилия свършва…. Няма вечен напредък… След германския, Руския, Японския сега идва и краят на китайския балон….

Коментар