Продажбите на лаптопи вече изпреварват тези на настолни компютри, като тенденцията се очертава ясно през следващата година, сочат прогнозни данни, изнесени от AMD при представяне на новата мобилна платформа Puma в София.
Ключови фактори за пробива на преносимите компютри са намаляването на цените, ръстът в производителността и по-голямото удобство, което те предлагат на потребителите, стана ясно от презентацията на Пиер Брунсуик, вицепрезидент по продажби и маркетинг в AMD за Източна Европа.
Новата мобилна платформа на AMD включва 64-битов двуядрен процесор Turion X2 с честота от 2,0 до 2,4 GHz, чипсет серия 7, графика ATI и Wi-Fi възможности. Компанията лансира Pumа като решение за лаптопи, предназначени за консуматорския пазар, малкия и средния бизнес.
AMD разглежда две катeгории – тънки и леки лаптопи с диагонал на екрана от 13 до 15 инча и т.нар. заместници на настолните РС, които имат 16-инчови и по-големи дисплеи.
Платформата на AMD с интегрирана графика използва технология ATI Radeon 3200 с поддръжка на Direct X10, която осигурява нужната производителност на новите операционни системи и приложения със завишени 3D изисквания. Решенията с отделен контролер се базират на ATI Mobility Radeon 3800 с HD видео възможности.
Вградената в Puma безжична технология поддържа най-новия стандарт 802.11 Draft n за много по-висока скорост на предаване на видео, снимки и музика.
AMD е поставила фокуса и върху сигурността в новата си мобилна платформа, като са налични опции за биометричен сензор и четци на смарт карти, добавен е слой за защита от вируси и др.