ИТ система управлява опашките и в НАП Варна

Система за управление на опашките заработи и във варненския офис на Националната агенция за приходите, съобщиха от МДААР. Нововъведението е част от мащабен проект на министерството, в който са включени общо 26 офиса на НАП, 12 офиса на дирекция „Документи за самоличност” към МВР и 1 офис на КАТ.
„Във Варна работи една от най-големите териториални дирекции на НАП, която същевременно е и сред най-модерните и приветливи офиси за обслужване на агенцията", заяви министър Николай Василев при откриването на системата.
Дирекцията разполага с 65 гишета, като обслужването е организирано в съответствие с последните промени в Наредбата за административно обслужване – въведено е гъвкаво работно време, а почивките на служителите са разпределени така, че през целия ден има отворени гишета.
В случай, че в края на деня се е натрупала опашка, работното време се удължава с до 2 часа, така че да бъдат обслужени всички клиенти, които вече са влезли в помещението.
Териториалната дирекция на НАП – Варна обслужва общо над 350 000 клиенти от Варна и областта, които вече могат да използват системата за управление на опашките. Тя съдържа клиентски терминал, оборудван с уред за издаване на билети; екрани на всяко гише; и комбиниран екран, разположен на мястото за изчакване.
В създадената зона за клиенти са монтирани устройства, които информират потребителите за предлаганите услуги, за времето за чакане и обслужване, насочват към съответното гише. Заявката на желаната услуга става чрез натискане на съответния бутон, като клиентът получава билет с пореден номер и допълнителна информация за средно време на изчакване, брой чакащи клиенти и др.
Системата е полезна и за ръководителите на съответните администрации, на които предоставя статистическа информация за взимане на организационни решения.
Изпълнител на проекта е фирма „Моникомп България" ЕООД, която спечели обявената от МДААР обществена поръчка на стойност 914 395 лв.

Коментар