Златният период на таблетите приключва

Продажбите на таблети ще намаляват в следващите години, под влияние на фаблетите и устройствата 2-в-1

Продажбите на таблети ще намаляват под влияние на фаблетите и устройствата 2-в-1

Бъдещето на бизнеса с таблети не е много оптимистично. Златният период, започнал с появата на iPad през 2010 г., постепенно приключва, сочат пазарните изследвания и прогнози.

По данни на ABI Research, продажбите на таблети оттук насетне ще намаляват, след като в последните години неизменно растяха. Oyster Bay пък прогнозира, че пикът на пазара ще бъде през настоящата година, с продажби в размер на 373 млн. броя в световен мащаб.

В същото време търсенето на фаблети (смартфони с големи екрани) расте с бързи темпове. Фаблетите могат да станат алтернатива на всеки съвременен таблет, отбелязват анализаторите.

Освен това се наблюдава засилен интерес и към устройствата от типа 2-в-1, или т.нар. хибриди, които могат да се ползват като ноутбук и таблет. Изборът на устройства 2-в-1 се разширява, като вече са достъпни и модели с Windows 10.

IDC също потвърждава очерталите се тенденции на пазара. Анализаторската компания прогнозира, че до края на 2015 година продажбите на таблети ще намалеят с 6%, докато търсенето на хибридни устройства от типа 2-в-1 ще се увеличи съществено.

Коментар