Езиковата бариера в театрите отпада, благодарение на смарт очилата. Технологичната компания Atos предложи решение с добавена реалност, с помощта на което зрителите могат да наблюдават в реално време диалога на сцената в Папския дворец в Авиньон, Франция.
Atos, в партньорство с френската културна организация Theatre in Paris, планира да доразвие технологията. Следващата година по време на фестивала в Авиньон посетителите ще могат да преживеят спектаклите и чрез наслагване на 3D анимация, виртуален дъжд и добавени декори през очилата.
„Чрез очилата магията на театъра достига до различни култури, без езикът да бъде бариера. Това е перфектна комбинация между новите технологии и театралното изкуство, като съчетава най-доброто от двата святa. А ние всички имаме нужда точно от това”, коментира Пол Рондин, управляващ директор на Фестивала в Авиньон.
Технологията позволява на зрителите да се насладят на постановките „Крал Лир” и „Retour а Berratham” на английски, френски и китайски език, благодарение на свързаните чрез сигурна интернет връзка очила. Дизайнът и производството са на френската стартъп компания Optinvent.
Иновациите се раждат с цел да обединят хора, бизнес и технологии, подчертават от Atos. Компанията е технологичен партньор на 13 летни и зимни олимпийски игри от 1992 година насам, като вече има огромен опит в предлагането на нови преживявания на зрителите и поддържане на ИТ функциите на мащабни спектакли.