Шведският разработчик на BusinessIntelligence софтуер QlikTech получи наградата MidsizeEnterpriseInnovation за технологично решение, насочено към сегмента на средния бизнес. Компанията беше избрана от няколкостотин ИТ ръководители, в рамките на конференцията MidsizeEnterpriseSummit, която се състоя на 3 юни в Орландо, САЩ. QlikTech печели наградата за трети път, а популярният BI продукт на компанията QlikView е определен за най-добро софтуерно решение за средния бизнес.
По данни на IDC, QlikTech е най-бързо развиващият се доставчик на BI софтуер в света, а Gartner поставя компанията в групата на “пионерите” в своя MagicQuadrant за BusinessIntelligence сектора. Основни предимства на нейното решение QlikView, според Gartner, са бързина на внедряването, гъвкавост, висока ценова ефективност, лесна за използване графичната среда за анализ и добра поддръжка. Комбинация, която прави софтуера изгоден както за големи, така и за малки и средни фирми, особено във време, когато глобалната икономическа криза намалява ИТ бюджетите на повечето компании и увеличава изискванията за по-висока ефективност при по-ниски разходи.
У нас решението се предлага от консултантската компания Балкан Сървисис, която е представител на QlikTech за България. Фирмата разполага с 6 сертифицирани консултанти в изграждането и поддръжката на цялостни системи за анализ на данните (BI/ Data Warehousing and Decision Support Systems). „QlikView е подходящо решение за българския пазар, където повечето компании са малки или средни, ИТ отделите рядко разполагат с големи бюджети за закупуване на Business Intelligence софтуер, но същевременно се нуждаят от качествен анализ на бизнес информацията“ – убеден е Владимир Рашев, управляващ директор на Балкан Сървисис.
QlikView се приема традиционно добре и печели много нови клиенти в развиващите се пазари. През април 2008 г. QlikTech отчете 500% ръст в продажбите в Латинска Америка, за последните две години. Информацията бе изнесена по време на състоялата се преди два месеца в Маями, САЩ годишна партньорска среша Qonnections 2008. Само за последните две години броят на клиентите на QlikView в Латинска Америка бележи ръст от 76 до 446 организации, а партньорите от 10 се увеличават на 89 компании, с които QlikTech работи в над 14 страни от региона.
„Латинска Америка не е имунизирана от глобалната икономическа криза. Ръководителите и ИТ мениджърите са притиснати от необходимостта да бъдат по-резултатни, с по-малко пари и служители, което увеличава необходимостта от по-задълбочени бизнес анализи” – обяснява Ларс Бьорк, главен изпълнителен директор на QlikTech – „QlikView предоставя сигурна и бърза нова технология, като алтернатива на скъпите и бавни традиционни Business Intelligence приложения, които все по-малко ИТ отдели могат да си позволят.“