Тим Кук: Предстои революция в колите

Тим Кук вярва, че индустрията на автомобилите навлиза в етап на технологична революция

Тим Кук вярва, че индустрията на автомобилите навлиза в етап на технологична революция

Трябва да очакваме огромни промени в областта на автомобилите, заяви Тим Кук, главният изпълнителен директор на Apple, по време на технологична конференция в Южна Калифорния, организирана от Уол Стрийт Джърнъл.

Автомобилният сектор се намира в точка на преход към огромни промени, а не просто в етап на еволюционни изменения, казва Кук. По неговите думи, серия от технологични пробиви ще даде рядка възможност на външни за индустрията компании да влязат в автомобилния бизнес.

Тим Кук смята, че софтуерът ще става все по-важен компонент в автомобилите и, че автономното управление ще придобие огромна роля. Електромобилите са заплаха за традиционните производители, доколкото много важни технологии в тази сфера вече не се базират на концепцията на двигателите с вътрешно горене.

Публична тайна е, че Apple сформира екип от автомобилни специалисти и крои планове да се включи на този пазар. Засега обаче няма потвърждение от компанията, че тя възнамерява да пусне собствен автомобил.

В момента целта на Apple е да спечели благоразположението на авто-любителите, да ги убеди да използват системата CarPlay, която позволява включване на iPhone като информационно, комуникационно и развлекателно устройство в автомобила.

Според Тим Кук, собствените мултимедийни системи на автомобилните производители не впечатляват авто-любителите, което разкрива големи възможности за технологичните компании за проникване на този пазар.

По-рано Уол Стрит Джърнъл съобщи, че Apple планира да пусне собствен електромобил през 2019 г. Проектът по неговото създаване носи името Титан, според неофициалните източници на американската медия.

Коментари по темата: „Тим Кук: Предстои революция в колите”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    За американските компании електромобилите ще станат демоде в момента, в който германците се намесят в играта.

  2. Anonymous

    Твърдението, че Епъл не е технологична компания, принадлежи на Стив Джобс. На Китай не се пада 5% от работата по който и да е продукт. Защо? Ами защото повечето суровини се добиват там, повечето компоненти се произвеждат там, там се сглобяват устройствата, там се тестват и настройват. В общия случай, около 5% от работата по устройстватра на Епъл се падат на… Епъл 😉

  3. хаха

    Apple прави поредната “революция”, този път при колите.
    Придобива патент за неща като превозно средство с 4 колела, фарове, и места за возене.
    Всички производители са длъжни да плащат такси на Apple.

    Сега серизоно вече – хубаво е, че големи играчи наблягат на ел. автомобили, както и на автономните. Ако разчитаме на закоравелите петролни компании и старите прозиводители, ще си караме на бензин докато свърши, после ще му мислим.

    Наистина интересни години предстоят за автомобилостроенето.

  4. (c:

    Относно автомобила, не е изненада, че точно сега се появяват нови играчи.

    За да навлезе нова компания на пазара, вече не е нужна експертиза в двигатели с вътрешно горене, инжекциони, филтри, скоростни кутии, диференциали, кардани, охладителни системи и прочее. 70% от компонентите на един съвременен дизелов/бензинов автомобил са абсолютно ненужни при електромобилите.

    Електрическите двигатели имат изключително проста конструкция, могат да бъдат смалявани значително и имат нужда само от един кабел да им доставя ток. Система за задвижване на 4-те колела представлява електронна синхронизация на 4 двигателя – по един за всяко колело.

    Естествено, експертизата относно стабилност на пътя, разпределение на теглото на автомобила и т.н. и т.н., си остава фактор. Но, предимството на старите производители е значително по-малко.

  5. (c:

    123, спри лакочистителя, не ти действа добре на стомаха.

    В Китай сглобяват iPhone, но кратка справка показва, че основните доставчици на компоненти са Тайван, Германия и Япония. Те задружно доставят около 70% от компонентите, като множество други държави, включително европейски, доставят останалото.

    На китай се пада около 5% от работата по телефона, т.е. ръчният труд, който все още не е автоматизиран. Всъщност, дори роботите, които Foxconn ползват при сглобяването на iPhone, са проектирани от инженери на Apple.

    Проектирането е основният, да не кажа единственият съществен процес в създаването на каквато и да е стока. И е единственият, който носи някакъв реален напредък. Дори производствата напредват единствено благодарение на проектирането на нови машини за производство.

    Но, явно ти си поредният копач – “Язе държим мистрията, ‘начи язе я измисуих та’а сграда!”

  6. Фофу

    123 а ти откога взе да разбираш от какво разбират Епъл. И като цяло нещо си изпаднал в делириум. Не били технологична компания !!! Ами какви са при положение, че имат натрупан паричен актив сравним с външният дълг на нашата държава.

    Едно от нещата за които се говори е, че ще развиват софтуера за автономни автомобили. Нещо което аз очаквам с нетърпение за да се отърва от страха да седна в кола, при всички идиоти, пияни и дрогирани дето са на пътя. Че и на тротоар или спирка да стоя ме е страх, че и там трепат хора.

    Хубаво е и че не са единствените.

  7. Ivan

    Голям дизайнер!

  8. 123

    Абе тези от кога взеха да разбират и от автомобили? ТО май скоро ще си седим в къщи и ще караме софтуерни автомобили, че реални няма да има кой да произведе. Лошото е, че ако не са китайците, няма да има кой да произведе айфоня и другите устройства, на които ще подкараме софтуерните автомобили. Не ви ли писна от лъжи, една от които е, че аппле са технологична компания.

Коментар