IBM купува метео бизнес за $2 млрд.

Съчетаването на услуги от IBM и Weather ще позволи на авто-застрахователите да алармират своите клиенти за предстоящи бури

Съчетаването на услуги от IBM и Weather ще позволи на авто-застрахователите да алармират своите клиенти за предстоящи бури (снимка: weather.com)

IBM е близо до покупката на цифровите активи на метеорологичната компания Weather Co., на която принадлежи популярния телевизионен канал Weather Channel, съобщи Уол Стрийт Джърнъл, позовавайки се на сигурни източници.

Очаква се стойността на сделката да превиши 2 милиарда долара. Срещу тази сума IBM ще придобие от Weather Co. уеб сайт, софтуер, интелектуална собственост, ИТ инфраструктура, съдържание и други активи, свързани с цифровия бизнес на компанията. Сделката не включа самия ТВ канал.

IBM е заинтересована от подразделението WSI, което влиза в състава на Weather Co. и се занимава с прогнози за времето. Данните, генерирани от него, се продават от Weather Co. с лиценз на различни компании – от авиопревозвачи до комунални служби и застрахователни компании.

Миналата година имаше слухове, че Google иска да купи цифровия бизнес на Weather Co. или дял от компанията, но до сделка не се стигна. Предполага се, че Weather Co. е приела предложението на IBM, тъй като от тази година WSI започна да пренася услугата си за метеорологични данни в облака на IBM.

Клиентите на метеорологични данни вече ще могат да ги ползват с инструментариума на IBM за анализ. Това ще им позволи, в частност, да се адаптират към моделите на потребителско поведение и особеностите в доставката на стоки и услуги, свързани с времето.

Така например, съюзът между IBM и Weather Co. ще помогне на застрахователните компании оперативно да изпращат на клиентите си – собственици на автомобили – съобщения за предстоящи градушки, така че да се скрият на безопасно място и да предпазят своите превозни средства от повреди.

Коментар