Макар че Apple продава не повече от 15% от всички смартфони в света, компанията взима лъвския пай от печалбата. Според анализатори от Canaccord Genuity, на Apple се падат 94% от цялата печалба в сегмента през третото тримесечие, в сравнение с 86% година по-рано.
Данните са впечатляващи, на фона на почти непроменения дял на Apple по отношение на броя продадени устройства. През тримесечието компанията е доставила на пазара 48 млн. смартфона, което й отрежда дял от 14,5%, колкото и през третото тримесечие на миналата година. Средната цена на iPhone е била $670.
Samsung, основният конкурент на Apple, е продал 81 млн. смартфона в периода юли-септември, а делът на корейската компания възлиза на 24,5% от всички доставки на пазара. Samsung обаче е получил само 11% от сумарната оперативна печалба, при средна цена на един корейски смартфон от $180.
Така представени, данните на Canaccord Genuity показват, че Apple и Samsung имат заедно над 100% от печалбата на пазара за смартфони. Това се обяснява с факта, че много други производители, вкл. HTC, BlackBerry, Sony и Lenovo, приключиха тримесечието с отрицателни стойности на оперативната печалба, т.е. те търпят загуби.
Лесно – ако само феновете на Apple купуваха iPhone, нямаше да печелят толкова много.
Виж, за Samsung е ясно, че само фундаменталистчетата (тия, които все квичат срещу Apple) им купуват боклуците.
Как да не им бъзикаш сега феновете…