За първи път широколентовите услуги по оптични канали изместиха тези по кабела, твърди компанията за проучвания Point Topic. През първото тримесечие на годината броят на потребителите на оптичните оператори е нараснал с 4,2 милиона, докато тези на кабелния интернет са се увеличили само с 2,5 милиона.
Най-много нови абонати, или 2,5 милиона, на оптични услуги са регистрирани в Китай. На второ и трето място по този показател са Япония и Южна Корея, следвани от САЩ. На американска земя броят на потребителите на оптичен интернет е нараснал с 303 хиляди през първото тримесечие, за да достигне общо 2,6 милиона души.
Оптичните канали осигуряват по-високи скорости на предаване на данни, но и услугата е по-скъпа. Пазарите в САЩ и Европа не са регулирани, което въздържа операторите от инвестиции в оптика, тъй като конкурентните технологии – кабелна и DSL – излизат по-евтино.
Ако правителствата не започнат да финансират този сегмент от телекомуникациите, то оптиката ще навлиза бавно, прогнозират от Point Topic. В момента най-популярен е широколентовият достъп през телефонни линии, или DSL, сочи докладът на анализаторите. 238,1 милиона домове в света имат DSL, като през първото тримесечие броят им се е увеличил с 9,3 милиона.
Абонатите на кабелния интернет наброяват 79,6 милиона души, срещу 42,1 милиона за интернет по оптика. Над половината от всички кабелни абонати, или 40,1 милиона души, се намират в САЩ, където инфраструктурата е най-развита.