AMD дава още повече контрол на разработчиците върху графичния процесор, като продължение на стратегията, започната с Mantle. Това става чрез три нови актуализации на инициативата GOpen.
След като проектантите на игрови конзоли спечелиха сериозно от достъпа на ниско ниво до GPU, AMD започна да предлага това ниво на достъп и за PC-пространството. Инициативата AMD GPUOpen for Gaming позволява на разработчиците да използват инвестициите, направени в развитието на конзолите, вкл. програмиране „близо до метала”, и в създаването на игри за персонални компютри.
Сега дизайнерите на игри ще имат пряк достъп до GPU хардуера, до голяма колекция от ефекти с отворен код, инструменти, библиотеки и SDK. В началото на 2016 г. AMD ще направи достъпни пряко библиотеките и семплите. GPUOpen се явява основното средство за разрешаване на достъп от ниско ниво до графичния процесор.
AMD чрез своето графично подразделение Radeon Technologies Grоup въвежда нов компилатор за хетерогенни изчисления. Една от основните цели на Хетерогенната системна архитектура (HSA) е да улесни разработката на приложения за паралелно изпълнение, с използване на езици от високо ниво.
Новият комплект AMD „Boltzmann Initiative” включва HCC компилатор за разработки на C++ , като разширява сериозно множеството от програмисти, които биха могли да се възползват от HSA. Компилаторът HCC C++ е ключово средство, с което разработчиците лесно и ефективно да използват ресурсите на дискретните графични карти в хетерогенни изчислителни системи.
Тестове на AMD показват, че в много случаи 90% и повече CUDA код могат автоматично да се конвертират в C++ чрез HIP, а оставащите 10% се конвертират ръчно на C++.
Компанията добавя също Linux драйвер и „рънтайм”, фокусирани върху нуждите на HPC изчислителни среди от клъстърен клас. Новият, HPC-фокусиран драйвер осигурява ключови възможности за адресиране на основни нужди при високо-производителните изчислителни среди, вкл. разпределение на изчисленията с ниска латентност, PCIe трансфер на данни, peer-to-peer поддръжка на GPU и отдалечен директен достъп до паметта (RDMA) от InfiniBand, с пряка връзка към графичната памет.
Програма за ранен достъп до инструментите от „Инициативата Болцман” се планира за първото тримесечие на 2016 г., уточниха от компанията.