Tizen има перспектива на мобилния пазар

Мобилната операционна система Tizen, налагана от Samsung, запази наскоро завоюваната четвърта позиция на пазара и има добри перспективи за растеж, сочи доклад на Strategy Analytics.

По оценка на анализаторите, през четвъртото тримесечие на 2015 г. продажбите на Tizen смартфони възлизат на 900 хиляди броя, спрямо 200 хиляди в първото тримесечие. През третото тримесечие пък са реализирани 1 млн. броя подобни устройства.

Tizen зае четвърто място на пазара именно през третото тримесечие (юли-септември), като за първи път изпревари канадската BlackBerry. Като цяло за годината продажбите на BlackBerry устройства превишават тези на Tizen, но Strategy Analytics очаква платформата на Samsung да продължи да расте през 2016 г. и така да се утвърди на четвърто място.

Отчитайки значимостта на бранда Samsung и добре развития канал за дистрибуция в Индия и други развиващи се пазари, Tizen има отлична позиция за по-нататъшен ръст, отбелязват анализаторите.

Най-популярни мобилни платформи в света са Android и iOS, които заедно държат 96,4% от пазара през миналата година. Продажбите на Android устройства възлизат на 1,1 млрд. броя, докато Apple е реализирала 231,5 млн. броя iPhone.

След неоспоримите лидери се нарежда китайският производител Huawei, който е успял да продаде над 100 милиона смартфона през миналата година. Общо, в света са продадени 1,44 млрд. умни телефона през 2015 г., спрямо 1,28 млрд. година по-рано.

Коментар