AMD с ключова роля в пускането на Vulkan

Vulkan е мощен интерфейс за създаване на приложения (API), който не отнема твърде много ресурси и дава повече контрол на разработчиците

Vulkan е мощен интерфейс за създаване на приложения (API), който не отнема твърде много ресурси и дава повече контрол на разработчиците

Подразделението за графични решения на AMD – Radeon Technologies Group (RTG) съобщи за предстоящото обявяване на ратифицираните спецификации на интерфейса Vulkan 1.0 от Групата Khronos.

През юни 2014 г. излезе XGL предложение, базирано на технологията Mantle. След като то бе прието от работната група OpenGL Next, AMD помогна за съответните му одобрения в ролята си на редактор на спецификациите.

С преминаване към публична достъпност на спецификациите Vulkan 1.0 API, компанията ще пусне бета версия на драйвера Radeon Software с интегрирани Vulkan API характеристики. Този нов драйвер съвместно с графичния хардуер Radeon дава възможност на разработчиците на игри за РС да премахнат историческите тесни места в софтуера, което ще позволи да предложат нови, с богата визия изживявания в игрите.

Като допълнение на OpenGL, наследник на AMD Mantle и изкован от партньорите в ИТ индустрията, Vulkan е мощен интерфейс за създаване на приложения (API), който не отнема твърде много ресурси и дава на разработчиците дълбок контрол върху производителността, ефективността и възможностите на графичните процесори Radeon и многоядрените CPU.

В сравнение с OpenGL, Vulkan съществено намалява необходимостта от ресурси, или фоновата работа, която GPU или CPU трябва да извършат, за да интерпретират какво изисква дадена игра от хардуера. Намаляването на това потребление дава на хардуера много повече време за значимите функции, за производителността и качеството на изображенията.

Vulkan също така „експонира” хардуерни функции на GPU, които нормално не са достъпни през OpenGL, и по уникален начин поддържа Windows 7, Windows 8.1, Windows 10, Android и Linux.

Заедно с останалите хардуерни и софтуерни компании, които образуват Групата Khronos, AMD очаква пускането на най-новите технологии за рендериране на игри за милиони потребители и множество операционни системи.

Обявяването на спецификацията Vulkan 1.0 е огромна стъпка напред за разработчиците. Vulkan API ще позволи „създаване на между-платформени и между-вендорни приложения”, коментира Раджа Кодури, старши вицепрезидент и главен архитект на Radeon Technologies.

Коментар