Асинхронeн DirectX 12 прави игрите по-гладки

Графичните Radeon карти на AMD поддържат асинхронни DirectX 12 изчисления за по-производителен гейминг

Radeon картите на AMD поддържат асинхронни DirectX 12 изчисления

AMD обяви нови партньорства, свързани с DirectX 12 игри и графични енджини, за да даде повече производителност на геймърите. Всички те са тунинговани за архитектурата Graphics Core Next (GCN) в ядрото на графичните процесори Radeon GPU.

В списъка от игри и енджини попадат Ashes of the Singularity, Total War, Warhammer, Battlezone VR, Deus Ex: Mankind Divided и Nitrous Engine, който поддържа асинхронни DirectX 12 изчисления.

Важните ефекти на PC игрите като сенки, осветление, изкуствен ум, физика и други, често изискват множество етапи на изчисления, преди да се определи какво се рендерира на екрана от графичния хардуер на GPU.  В миналото тези стъпки трябваше да се извършат последователно, една след друга.

Стъпка по стъпка графичната карта би следвала процеса на API на рендериране на нещо от начало до край и всяко забавяне на ранен етап би изпратило вълни от забавяния към следващите етапи. Тези забавяния в конвейера се наричат „мехурчета” и представляват кратък момент от време, в който някоя част на хардуера в GPU прави пауза, за да изчака своите инструкции.

Това, което отличава рязко Radeon графичните процесори от конкурентите, е способността на архитектурата GCN да вкара полезна изчислителна работа от игровия енджин в тези мехурчета. Например, ако съществува мехурче, докато се рендерира сложно осветление, Radeon GPU-тата могат да запълнят паузата с изчисление примерно на поведението на AI.

Графичните карти Radeon не трябва да следват процеса стъпка по стъпка от миналото, а могат да вършат тази работа паралелно, за да продължат нещата да се движат, поясняват от AMD

Запълването на въпросните мехурчета подобрява използването на GPU, както и входната латентност, ефективност и производителност за потребителя, като минимизира вълните от забавяния, които биха „задръстили” други графични карти. В момента само Radeon графичните карти поддържат това важно свойство на DirectX 12 и VR.

Коментари по темата: „Асинхронeн DirectX 12 прави игрите по-гладки”

добавете коментар...

  1. Ивчо

    Голям фен съм на компютърната графика и сложните игри с реалистична графика.
    Да не забравяме все пак, че DirectX е собственост на Microsoft.

    Освен за DirectX искам да има и новини за отвореният стандарт OpenGL, OpenCL – това е бъдещето.

  2. Станислав

    Мда технология която я има в амд картите от 5 години евентуално ще се появи в Паскал при зелените. Нвидиа картите са много добри година-две, ако не са хардуерно осъкатени както сега ще ги скапят с пач 😀

Коментар