Сделка обещава по-атрактивни услуги за видео по поискване

Cisco, водещият доставчик на решения за IP мрежи, е на път да придобие малка софтуерна компания, разработчик на софтуер за предоставяне на видео по поискване и други свързани услуги. Сделката с очаквана стойност 92 милиона долара обаче може да повлияе много сериозно върху развитието на пазара за платена телевизия.

Компанията Arroyo Video Solutions, базирана в Калифорния, има продукт, който е с класа над конкурентните решения. Софтуерът на тази едва 4-годишна компания може да осигури услуги, свързани с предлагане на милиони филмови заглавия на стотици хиляди абонати на кабелните оператори. В състава на Arroyo влизат легендарни имена от ИТ индустрията, играли водеща роля в компании като Novell и 3Com.

В момента видеото по поискване не е особено атрактивна услуга, поради ограниченията в броя на достъпните филми. Кабелните оператори предлагат услугата от няколко години, но осигуряваха избор измежду едва стотина заглавия, които се ъпдейтват на всеки два месеца.

Сега изискванията и възможностите се променят. Потребителите искат достъп по поискване до много по-разнообразно съдържание и ще го получат. Софтуерът на Arroyo освен че поддържа достъп до огромен брой филми, предлага също и възможност за гъвкаво рекламиране – посланията на рекламодателите могат да се вмъкват в поисканото от потребителите съдържание. Което едва ли е най-добрата новина за потребителите, но със сигурност ще се отрази добре на индустрията.

С покупката на Arroyo гигантът в IP мрежите Cisco ще се утвърди като играч и в инфраструктурата за видео услуги. По-рано Cisco вече направи ход в тази посока с придобиването на Scientific-Atlanta – доставчик на разнообразни устройства за телевизия, вкл. IPTV и HD. Софтуерът на Arryo ще бъде интегриран с продуктите на Scientific-Atlanta, което ще позволи на Cisco да отговори на нарасналите нужди на потребителите на платена телевизия.

Една потенциална ниша от услуги, която Cisco може да развие в резултат на сделката, е предлагането на уеб съдържание на телевизорите на потребителите. Например, кабелните оператори и телефонните компании биха използвали технологиите на Cisco и Arroyo, за да осигурят на абонатите достъп на техните телевизори до любителските видео клипове от популярни сайтове като YouTube.

Същевременно Motorola, конкурент на Cisco в бизнеса с инфраструктурни видео решения, наскоро обяви планове да купи друга новостартирала компания от сектора на видео по поискване – Broadbus Technologies. Оформя се съперничество, от което, разбира се, ползи ще извлекат потребителите. Новите услуги ще стигнат по-бързо до тях.

Коментар