За първи път продажбите на умни телевизори превишиха границата от 100 милиона броя за една година, по данни на анализаторската компания IHS.
Преодоляването на психологическата бариера се дължи на силно четвърто тримесечие – в периода октомври-декември 2015 г. продажбите са нараснали с 48,5% до 34,2 млн. броя, сочи анализът.
IHS очаква през настоящата година пазарът на умни телевизори да достигне 109 млн. броя, а към 2020-та продажбите ще възлязат на 134 млн. броя, сочи прогнозата.
Всеки четвърти купен телевизор в Китай през миналата година е бил смарт, докато в Северна Америка делът на умните ТВ достига 48%, в сравнение с 36% година по-рано. Високият процент в Америка се обяснява с популярността на стрийминг услугите.
В същото време продажбите на смарт телевизори в Европа и Япония показват дори тенденция на затихване, съгласно статистиката на IHS за миналата година.