Yahoo въвежда семантично търсене

Семантични приложения ще бъдат активирани по подразбиране в търсещата машина на Yahoo, съобщава интернет компанията.

Обявената по-рано тази година отворена платформа SearchMonkey позволява на уеб разработчиците да създават приложения, които използват структурирани данни, за да променят визуалното представяне на резултатите от търсене. Целта е потребителите да получават по-точни отговори, които, от друга страна, ще генерират и повече трафик за източниците.

Досега сърфиращите в уеб можеха да разрешават подобни приложения при търсене в Search Gallery, но Yahoo реши да интегрира по подразбиране Yelp, LinkedIn и собствените й Local SearchMonkey технологии за всички потребители.

Това е добра новина за Тим Бърнърс Ли, директор на уеб консорциума W3C. Неговите възгледи за семантичен уеб стават реалност, тъй като разработчиците на приложения ще трябва да въведат идентификатори RDF или Microformats, за да отговорят на изискванията на Yahoo за достъп до структурирани данни.

Google, най-големият играч в интернет търсенето, също индексира семантични идентификатори и несъмнено ще бъде лидер в налагане на новата технология.

Коментар