Apple се натъкна на проблеми в опита си да отвори фирмени магазини в Индия – един от най-привлекателните развиващи се пазари. Оказва се, че според законите в страната, не по-малко от 30% от асортимента в магазините на чужди компании трябва бъдат местна продукция.
Продуктите на Apple не се отнасят към местното производство, пояснява индийски чиновник, на когото се позовава Ройтерс. Компанията е поискала правителството да направи изключение за нея, но не е продоставила убедителни аргументи за това. Принципно, изключения могат да се правят само за продукти, които се намират на върха на технологичния прогрес.
В последно време Apple се сблъска със спад в продажбите на смартфони и сега компанията търси начини да засили бизнеса си на пазари в процес на растеж, а Индия е начело в този списък. Според неофициални информации, американският ИТ гигант е планирал до края на следващата година да отвори най-малко три фирмени магазина в страната.