TechNews.bg
АнализиВодещи новиниНовини

CRM пазарът расте, воден от Salesforcе

Salesforce е категоричният лидер на световния пазар за CRM решения
Salesforce е категоричният лидер на световния пазар за CRM решения с дял от близо 20%

Пазарът на системи за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) нарасна с 12,3% през миналата година, сочи доклад на Gartner. Начело при доставчиците е Salesforce.com.

Приходите от продажби на CRM решения през 2015 г. възлизат на 26,3 млрд. долара, спрямо $23,4 млрд. за предходната година. Ръстът е обусловен от сегмента на облачните услуги, където преобладава моделът SaaS, или софтуер като услуга.


Бизнесът със SaaS услуги е нараснал с 27%, което е два пъти повече отколкото е ръстът на целия пазар. При това, продажбите на нови лицензи за софтуер, инсталиран на компютрите на клиентите, са намалели с 1%.

Най-голям доставчик на CRM софтуер остава компанията Salesforce.com, която бележи ръст на приходите от $4,7 млрд. до $5,2 млрд. и увеличава пазарния си дял от 18,2% на 19,7%. Играч номер едно доминира в сегмента CSS (поддръжка и обслужване на клиенти) и влиза в Топ 3 по приходи в сегмента на маркетинговите решения, който е един от най-бързо растящите.

[related-posts]

Второ място по приходи на CRM пазара заема SAP с резултат от 2,68 млрд. долара за 2015 г., без особена промяна спрямо предходната година. Пазарният дял на немския гигант е намалял от 13% до 10,2%.

Oracle е трета със 7,8% от CRM пазара, докато през 2014 г. държеше 9,1%. Следват Microsoft (4,3%) и Adobe (3,6%), която изпреварва IBM, благодарение на силните си позиции в маркетинговите CRM решения, сочи докладът на Gartner.


още от категорията

Глобалният ИТ пазар ще надхвърли 5,4 трилиона долара през 2025 г.

TechNews.bg

InfoServ CRM ускори дигитализацията на Toner Support

TechNews.bg

Разходите за ИТ превишиха 5 трлн. долара годишно

TechNews.bg

ЕС отпуска средства за CRM и BI на микро и малки семейни фирми

TechNews.bg

CRM подобрява обслужването на клиенти в Елфи Турс

TechNews.bg

Облачна CRM дигитализира обажданията в Скайшоп

TechNews.bg

Коментари