Смарт телевизорите превишиха 50%

Делът на смарт телевизори превиши границата от 50% през първото тримесечие на годината, сочи нов доклад на анализаторската компания IHS.

Най-голям принос за ръста на Smart TV има Китай, където всеки четири от пет продадени телевизора са модели с възможност за достъп до интернет. Смарт телевизорите са много популярни и в Северна Америка – делът им там достига 56%.

Дори и моделите от нисък клас, продавани в САЩ и Китай, имат смарт функции, отбелязва IHS. Същевременно се наблюдава стагнация на Smart TV в Европа и Япония, където продажбите на умни телевизори са съответно 40-45% и 38%.

Проникването на смарт телевизорите зависи силно от съдържанието. Потребителите не са склонни да плащат излишно пари за интернет възможности на телевизора, ако нямат достъп до желаното съдържание. Важен фактор за стимулиране на продажбите е наличието на качествено съдържание на родния език, подчертава IHS.

Половината от всички доставени смарт телевизори в периода януари-март работят под управление на Android. Тази платформа се внедрява преимуществено от китайските брандове, докато в други региони доминира Tizen на Samsung – около 43% от телевизорите извън Китай работят с нея.

Коментар