Търси се лидер в индустрията на твърдотелни дискове

Най-малко 5 години ще са нужни, за да се открои компания лидер в бизнеса с твърдотелни устройства, смятат наблюдатели. Според тях 10 години са още по-реалистични, като срокът е нужен и за налагането на действащи производствени стандарти за флаш паметите.
В момента в света има около 60 доставчици на флаш продукти, а 17 организации работят по определянето на стандарти в областта, съобщиха от Sun Microsystems, цитирани от eweek.com
До 2012 година този пазар ще се оценява на $60 милиарда. Предстои му да преживее еволюцията, която индустрията на твърди дискове вече демонстрира, припомнят експерти. В началото на 80-те промотирането на твърди дискове изпитваше липса на стандарти, свръхналичие на конкурентни фирми и критики относно гарантирането на качество – същите трудности, с които бързоразвиващият се бизнес с твърдотелни памети се сблъсква. Тогава на пазара имаше поне дузина производители на твърди дискове, стремящи се към лидерката позиция. Сега световният пласмент е разделен между 6-има доставчици, които произвеждат и продават устройства.
За разлика от твърдите дискове, флаш паметите са без движещи се части. 95% от бизнеса с SSD устройства е ориентиран към пазара на масови потребители – основно за iPod, клетъчни телефони, карти памети и USB флаш устройства за съхранение и трансфер на данни.
Съотношението обаче ще се промени в бъдеще, смятат анализатори. Оставащите 5% от SSD сектора – продукти, изработвани за корпоративния сегмент, имат сериозен изгледи за разширяване, поради техническите си предимства – енергопестеливост и способност за бърз произволен достъп.

Коментар