Walmart погълна интернет магазина Jet за $3 млрд.

МWalmart се сдоби с ценни технологии за е-търговия на иновативната компания Jet

Walmart се сдоби с ценни технологии за е-търговия на иновативната компания Jet

Най-големият американски ритейлър, Walmart, съобщи днес, че придобива интернет магазина Jet за сумата от $3 млрд. Очаква се сделката да приключи до края на 2016 г., след като бъде одобрена от регулаторните органи.

Основателят на Jet Марк Лор и топ мениджърите на компанията ще се присъединят към екипа на Walmart, но засега няма официална информация на какви позиции. Според публикация в Recode, Лор ще оглави поделението за е-търговия на Walmart.

Jet притежава собствена технология за извършване на покупки – когато потребителят добави стока към кошницата, системата изчислява откъде е най-изгодно тя да бъде купена, след което оптимизира цената не само на конкретния продукт, но и на всички останали стоки в кошницата, отчитайки местоположението на клиента.

Платформата разполага също със система за поощряване на купувачите. Колкото повече стоки добавя клиентът в една поръчка, толкова по-голяма отстъпка получава. Освен това Jet дава на потребителите допълнителни отстъпки при невъзможност да върнат купената стока.

Поглъщането на Jet ще позволи на Walmart да използва аналогичен прийоми на своя сайт, за да засили конкурентоспособността си на пазара за интернет продажби. Към момента годишните онлайн продажби на Walmart възлизат на $14 млрд., докато основният му конкурент Amazon прави $99 млрд.

През 2010 г. Марк Лор продаде своя стартъп Quidsi и свързаните с него услуги, доставяни чрез девет платформи за е-търговия, именно на Amazon за сумата от $545 млн. Компанията Jet, основата през 2013 г., вече е привлякла инвестиции в размер на $565 млн.

Коментар